MISTR ČR 2017, 2018, 2019

Tipy na domácí trénink pro každého

Nezařazené 15.01.2021   Michal Pěch

Současná situace bohužel sportu příliš nepřeje. Pohyb je však jednou z nejdůležitějších věcí, jak si udržet fyzické i mentální zdraví. Pokud vás zima odrazuje od venkovního výběhu, vyjížďky na kole nebo procházky v přírodě, stále je možné dát si do těla i doma. Přinášíme vám tři tipy, jak si doma zacvičit a "dobít" baterky.

Náš kamarád, bývalý spoluhráč a mistr extraligy z roku 2017, Jirka Skalník, se dlouhodobě věnuje cvičení a v posledních letech se rovněž podílel na fyzické přípravě A-týmu. Jirka, pod značkou MSTréninky, pořádá kruhové tréninky a na svém Facebookovém profilu dal dohromady několik sérií "kruháčů". My jsme pro vás vybrali tři z nich. Nezapomeňte se před kazdým tréninkem pořádně zahřát a protáhnout.

Tabata

Tabata je trénink s vysokou intenzitou. Čeká vás 18 cviků v intervalu 20 sekund cvičení a 10 sekund pauza. Každý cvik opakujete 4krát a teprve poté jdete na další. Vždy po 8 opakování si dejte minutu pauzu (tzn. po 2 cvikách, kde jste každý zopakovali 4krát). K tréninku se vám budou hodit také činky. Pokud však doma žádné nemáte, lahve naplněné vodou budou stačit.

Video: Tabata

Dvojkombinace

V tomtu tréninku vás čeká celkem 16 cviků, které pojedete vždy v kombinaci po dvou. Cviky v kombinaci střídáte v intervalu 25 sekund cvičení a 12 sekund pauza. Každou kombinaci zopakujete celkem čtyřikrát. Opět se vám k tréninku budou hodit činky nebo lahve naplněné vodou.

Video: Dvojkombinace

Trénink s expandery

K tomuto tréninku budete potřebovat expander (posilovací gumu). Pokud doma žádnou nemáte, tak nezoufejte. Mají ji skoro ve všech sportovních eshopech, či u velkých prodejců zboží jako Mall nebo Alza. Pokud nevíte, po které šahnout, koukejte na zátěž. Můžeme doporučit, abyste si pořídili gumy dvě. Jednu lehčí s odporem do cca 10kg, druhou střední s odporem do 18kg.

V samotném tréninku vás poté čeká 18 cviků, které děláte postupně za sebou. Celé cvičení si dáte ve třech kolech, kde každé z kol má postupně jinou délku cvičení a pauzu mezi samotnými cviky: 1. 40 sekund/15 sekund pauza, 2. 30 sekund/12 sekund pauza, 3. 20 sekund/10 sekund pauza.

Video: Trénink s expandery

Online tréninky

Pokud byste si rádi zacvičili v kruhu dalších lidí z bezpečí domova, Jirka pořádá každé pondělí a středu od 18:00 online tréninky. Potřebujete akorát podložku (příp. ručník), činky (příp. lahve naplněné vodou) a židly (nebo stepper nebo podobnou pomůcku). Tréninky probíhají přes aplikaci Zoom a cena za jeden je symbolických 50Kč. Pro více informací koukněte na FB profil MSTréninky.

  Tags: , , ,